Dags att få balansen på pränt!

 
Jag funderar mycket på hur jag ska behålla balans i livet. Jag älskar att jobba och jag älskar att hänga med ungarna, jag älskar att utbilda mig och jag älskar att bara försvinna in i en bok ibland. Sedan finns det saker som jag önskar jag fick plats för mer i livet så som träning och laga nyttig och inspirerande mat från grunden och gå ut i naturen med barnen och träffa vänner lite oftare. Jag vill finnas där för barnes läxläsning och skjutsa dem och vara närvarande förälder i både skola och sporter samtidigt som jag själv också behöver träna för att må bra och gärna vill ha en egen hobby också. Jag vill vara en bra sambo som är rolig och intressant och som överraskar och finns där, resa ihop men också resa med barnen. Lära dem hur man beter sig i olika miljöer, visa dem världen... Det är svårt att få allt att gå ihop. Känner ni igen er? Jag gör ett försök att fylla mina vågskålar här på bloggen för att få dem att matcha mina önskemål och drömmar i livet.
När jag gick utbildningen 7 Habits of Highly Effective People (helt fantastisk utbildning by the way) lärde jag mig att vässa sågen, se till att hålla hjärnan och kroppen och sinnena skarpa genom att vartefter fylla på följande dimensioner: fysisk, social, mental och spirituell. För 3 år sedan engagerade jag mig i Networkmarketing som oberoende återförsäljare av Forever Livings hälsoprodukter för att lära mig mer om hälsa och må lite bättre.
Det är utifrån de dimensionerna jag kommer att föra min blogg!
 
Påfyllnad vågskål: mental(utbilda sig, planera, skriva, visualisera)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

denfinabalansen.blogg.se

Livet är en evig balans, mellan jobb och nöje, familj och vänner, hälsosamt leverne och tillåta sig att njuta.

RSS 2.0