Att få hänga med grabbarna

-Mamma, kom och kolla på film med oss! 

-Mamma, spela med oss!
10-åringen och hans kompis är generösa och bjuder in mig att vara med i nästan allt de gör. Tacksamheten och glädjen är stor och jag njuter varje sekund så länge det varar. Att lära känna barnen och deras kompisar och ta mig tid till att verkligen förstå deras passioner, oavsett om det gäller Pokemons olika utvecklingar, hjältarna i Overwatch olika superkrafter eller  följa samma Youtubers som dotra har gjort att jag fått en djupare connection med dem tror jag. Så klart att de ska ha sina egna liv där jag inte är närvarande hela tiden och det har de ju naturligtvis men jag gillar samhörigheten. Jag vet att Leons bästis inte gillar lakrits och helst föredrar Fanta framför Cola och det har ingen betydelse i vardagen men ger kanske pluspoäng i relationen till dem. 
Så vad tycker egentligen ni? Är det positivt, negativt eller spelar det ingen roll att man delar intressen med sina barn?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

denfinabalansen.blogg.se

Livet är en evig balans, mellan jobb och nöje, familj och vänner, hälsosamt leverne och tillåta sig att njuta.

RSS 2.0