Drömmen om den perfekta uteplatsen


Ibland blir jag galen!
Dessa eviga beslut som ska fattas om precis allt. Önskar att jag kunde ta vissa saker med en klackspark och låta det bli lite som det blir, men det är inte jag. Jag vill ha koll. Vill veta att det blir bra. Vill veta hur det ska gå till. Vilka eventuella hinder vi kan komma att stöta på. Vilka konsekvenser de olika valen vi gör får för resultatet. Kostnaden.
Våra val stod slutligen mellan:
1) Träveranda med staket
2) Träveranda med mur
3) Stenläggning med mur
 
Vi har bollat fram och tillbaka och verkligen gnuggat igenom våra val och slutligen bestämt oss. Det blir träveranda med staket. Klassiskt, vackert, nordiskt och skönt att gå på. Känns bra att äntligen ha bestämt oss.
 
Nu blir det nästa omgång beslut som måste tas... Hur ska staketet se ut? Trä eller vitt?, hur breda plankor på altangolvet ska vi lägga? Var ska vi ha trappa och ramp? I vilken ordning gör vi allt och ska vi gjuta plintar för staketet? Hur gör man det? Vad hade ni valt??
 
Ser fram emot nästa steg!
 
 Påfyllnad balansvåg: Mental dimension (hobby, lära sig något nytt, läsa brett och varierat)
 
Anonym
2017-06-22 @ 13:01:52

När ska ni börja med bygget?
Är det semester jobb?
Kommer bli jätte bra!

Svar: Vi har hittills bara lyckats ta bort alla rabatter utmed husväggen. Planen är att sätta igång fullt ut efter midsommar.
Camilla Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

denfinabalansen.blogg.se

Livet är en evig balans, mellan jobb och nöje, familj och vänner, hälsosamt leverne och tillåta sig att njuta.

RSS 2.0